ROHÁČE

1. 11. 2013

Roháče říjen 2013

„Lyžař v létě nespí!“ Pod tímto heslem organizuje náš kamarád, lyžařský instruktor, letní aktivity. Přestože je léto za námi a nastal podzimní čas, vyjeli jsme do mých zamilovaných Roháčů na prodloužený víkend. Pro jistotu bereme zimní vybavení, protože v horách člověk nikdy neví, jaká překvapení ho čekají. A překvapení nás opravdu čekalo a to v podobě parádního počasí.
Jelikož jsme ubytováni v Zuberci, volíme první den Sivý vrch. Sivý vrch(1805 m) je nádherný vápencový kopec, který dominuje širokému okolí. Vystupujeme na něj po červené t.z. z místa Hute západním hřebenem přes Radové skaly a Bielou skalu, kde jsou úžasné vápencové věže a úžlabiny. Je stále na co koukat. Při výstupu jsou i exponovaná místa zajištěna řetězy. Z vrcholu se nám otevřely nádherné výhledy na všechny světové strany. Dále pokračujeme do sedla Pálenica(tady podzimní opalovačka) a pak následuje sešup po žluté přes Ostrý Grúň do Zuberce. Sedmihodinový trasa byla úžasná – spokojenost…a pak hurá do termálů v Oravici.
Další ráno nás opět probudilo sluníčko. Přesouváme se ke Zverovce a vyrážíme na „choďák“. Nejdříve se ale musíme vysápat přes Javorinu(zelená t.z.) do sedla Osobité(1521 m). Pro svou geologickou zvláštnost(výskyt vyvřelé horniny limburgit) je Osobitá pro turisty nepřístupná. Ze sedla je to na Lúčnou jak přes houpačku – stále nahoru, dolů, nahoru, dolů. Na Lúčné(1653 m) se pro silný vítr nezdržujeme a pelášíme po modré do Bobroveckého sedla, Bobroveckou dolinou až do Oravice. Po sedmihodinové túře nám opět přišly vhod termály.
Třetí den volíme lehčí trasu, protože se ozývá moje koleno. Od Šindlovce(parkoviště) jdeme Roháčskou dolinou po staré cestě(je tu zákaz, ale riskneme to). Od Adamculy je už značení-červená t.z. k Tatliakovu bufetu(dříve Tatliakova chata-vyhořela). Odtud je nenáročná cesta po modré k Roháčským plesům. Dojdeme až k třetímu. Honí se mraky, fouká silný vítr. Vracíme se stejnou cestou k bufetu a pak po červené k Šindlovci. Tady nás už čeká autobus…a návrat domů.