Akce KČT

Příspěvky

Z PASKOVA DO VRATIMOVA

11. 6. 2014

Dnešní procházka z Paskova do Vratimova, za pěkného slunečného počasí, vedla okolo řeky Ostravice po cyklistické stezce. Trasu připravil náš předseda Dušan a měřila asi 8km. U splavu jsme si prohlédli okousané stromy od bobrů a vydali jsme se za občerstvením „Na stezce“, kde nám k dobré náladě zahrála naše Zbujovjanka a zazpíval Johan. Další akci vede Marcel z Pržna na Čupek.

PLÁN ČINNOSTI

10. 6. 2014

PLÁN ČINNOSTI NA 2. POLOLETÍ 2014

Z POLANKY DO VERDUNU

29. 5. 2014

Za pěkného počasí jsme se prošli POLANSKOU NIVOU z Polanky do Jistebníku. Po krátkém občerstvení jsme pokračovali po zelené značce do Klimkovic, kde jsme skončili v restauraci VERDUN. Posilnili jsme se tvarůžkami a zapili pivem. K poslechu i tanci nám hráli Helena se Zdeňkem a alternoval Johan. Společně jsme zazpívali "Franta má narozeniny" a v pozdním odpoledni jsme se rozešli k domovům.

Dušan M.

Z ČELADNÉ DO LHOTKY

24. 4. 2014

Přes Ondřejník do Lhotky 23.4.2014
Na trati Ostrava - Frenštát do vlaku postupně nastoupili naši senioři. Po ránu bylo počasí nejisté, aprílové. Ranní mlha se pomalu rozplynula, chvílemi bylo vidět i naše královnu Beskyd – Lysou horu.
Naše cesta vedla z Čeladné přes Opálenou k chatě na Ondřejníku, kde byla krátká přestávka, abychom dodrželi pitný režim. Dále nás Vojta vedl do své rodné vísky Lhotky. Na hřišti už čekala skupinka, která přijela autobusem od Frýdlantu. A protože měl dnes Vojta svátek a před několika dny narozeniny, připravili s Aničkou báječné pohoštění. K dobré pohodě zahrála naše Zbujovjanka. Byl to prima den.
Jana

PRVNÍ STŘEDA V DUBNU U ZBUJA

3. 4. 2014

První středa v dubnu u Zbuja za velké účasti a pěkného počasí. K narozeninám Aničky a Zdeňka zahrála Zbujovjanka se kterou jsme si všichni zazpívali a v dobré náladě jsme se rozešli ke svým domovům.

NA SLAVÍČ

27. 3. 2014

Dnešní výšlap, za slunečného počasí, výborně naplánovala Anička. Z Horní Lomné jsme šli na Kolářovu chatu na Slavíči. Po občerstvení jsme se vydali na zpáteční cestu a v restauraci Salajka si počkali na autobus, který nás zavezl na nádraží Jablunkov - Návsí. Sešlo se nás 30 a trasa měřila asi 13 km.

BAŠKA U STUDNY

27. 2. 2014

Vážení přátelé a kamarádi,
posílám Vám pár fotek z dnešní akce, která začala v Pržně a vedla ke splavu v Hodoňovicích, kde Zuzanka zkoušela teplotu vody. Potom jsme šli ke Karlovi do garáže, a tam  Anička čepovala naši značku - Radegast. Po občerstvení jsme šli do Bašky na přehradu a skončili jsme v počtu asi 30 turistů v hospůdce U Studny, kde nám k poslechu i tanci zahráli Zdeněk a Hela. Poté jsme se za pěkného počasí a s dobrou náladou rozešli k domovům.

NA MARALÁK

13. 2. 2014

První letošní sníh nás doprovázel po celou dnešní vycházku, která vedla z Kunčic okolo kostelíka pod Stolovou a skončili jsme v hospůdce na Maraláku,kde jsme si dali po bramboráku.Sešlo se nás okolo třiceti a s trasou, kterou vedla Anička jsme byli všichni spokojeni.

Tonda.

VE FRENŠTÁTĚ S MILUŠKOU

30. 1. 2014

Dnešní vycházka Frenštátem vedla na jízdárnu k Romanovi. Miluška slavila životní jubileum a sešlo se nás kolem padesáti. Byli jsme všichni pohoštěni  gulášem,koláčky,cukrovím a slivovičkou. Hrála nám Zbujovjanka, se kterou jsme si zazpívali i zatančili.

ŠUMAVA 2014

22. 1. 2014

Šumava 11.-18.1.2014
Na týdenní pobyt odjíždíme s přáním, aby už konečně nasněžilo. Šumava nás ale přivítala téměř jarním počasím. Denní teploty nad nulou, v noci ukazoval teploměr i -12 st.C. Podle toho taky vypadal terén – zbytky sněhu střídal led. Běžky zůstaly uložené v lyžárně a my každý den vyrážíme z Horské Kvildy na pěší túry.
První túra byla dlouhá 27 km a vedla přes Zhůří na Turnerovu chatu, pak kolem kouzelné řeky Vydry na Rokytu, Rechle, Modravu a přes Filipovu Huť zpět na Horskou Kvildu. Jelikož byl terén velmi náročný a museli jsme jít opatrně, vrátili jsme se do penzionu už za tmy. Ještě dobře, že si někteří nezapomněli přibalit čelovku. Návrat byl dost napínavý! „Dnes jsme zabrali, zítra spočnem“ – to bylo heslo na příští den.
Ráno nás už sluníčko lákalo a modrá obloha slibovala pěkný den. Po snídani vyrážíme směr Kvilda a odtud uděláme pokus dojít k pramenům řeky Vltavy. Bohužel se tato cesta neuskutečnila, protože trasa byla pro samý led neprůchodná. Čas jsme proto využili pro své vzdělání v infocentru.
Třetí túra vedla z Horské Kvildy na Zlatou studnu a na Popelnou. Suchou lesní cestu střídaly ledové plotny i zbytky sněhu. Sem tam nějaký pád, ale vrátili jsme se bez úrazu (raději stejnou ověřenou cestou)a ještě za světla (23 km).
Čtvrtý den byl odpočinkový – Horská Kvilda-Kvilda a zpět. Doplnili jsme zásoby jídla a ovoce a v infocentru shlédli několik filmů o Šumavě.
Pátý den jsme se rozhodli provětrat běžky, když už jsme je takovou dálku vezli. Pokud nic, tak se s nimi alespoň vyfotíme na nějakém kousku sněhu. Jak to dopadlo? Zklamání, sem tam pád přes krtinec…občas sklouznutí nebo dokonce pár metrů sjezd, pak brzdný pád na trávě či hlíně … sranda! Naštěstí bez úrazu.
Poslední den běžky zůstaly zase v koutě a my vyrážíme pěšky. Šedivá obloha nevěští nic dobrého…během cesty začalo jemně pršet a to vydrželo celý den. U Filipovy Hutě jsme se rozhodli zůstat v hospůdce Korýtko, kde bylo příjemné teplo, dobré jídlo … A pak se vracíme zpět na H.Kvildu.
Měl to být týden na běžkách, ale i pěšky to bylo prima. Příště to určitě vyjde!